2017-02-10 #färdtjänst #sll #sverigetaxi
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-02-10 10:06 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 164427
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad bil den 5 februari klockan 12.59.
Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till.
SverigeTaxi kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.
När du ringer till Resegarantin och de beställer en ny bil till dig så blir du inte fakturerad för den resan. Det är endast ursprungsresan som faktureras och endast en resa dras från ditt resesaldo, detta trots att det finns två resor beställda. Beklagar att Resegarantin inte avbeställde resan som var beställd klockan 12.59.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-02-10 10:00 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 164257
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad bil den 2 februari klockan 16.30.
Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till.
SverigeTaxi kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-02-10 09:58 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 164065
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en bil som inte var allergifordon den 1 februari klockan 13.00.
Färdtjänsten beklagar att bilen som kom inte var allergianpassad.
Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift detta.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
2017-02-09 #färdtjänst #sll #sverigetaxi
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 165023
Beskrivning: Torsdag 9 Februari
Klockan 15.05 Från: Arenav 55, Johanneshov
Till: Nynäshamn
Efter 25 minuter ringde resegarantin som inte förstod varför SverigeTaxi inte
skickat ut körning fast det hade allergifordon i området
Önskar svar: Ja
2016-02-05 #färdtjänst #sverigetaxi #SLL #NYNÄSHAMN #taxikurir
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 164427
Beskrivning: Söndag 5 Februari
Klockan 13.33
Från: Nynäshamn
Till: Hornbach , Fittja
Namn: JONAS CARLSSON
Söndag 5 Februari
Klockan 12.59
Från: Nynäshamn
Till: Hornbach , Fittja
Namn: JONAS CARLSSON
Resan 12:59 SverigeTaxi ringde och meddelade att man inte hade allergifordon
och skulle återkomma när det fanns. Efter 20 minuter kontaktade jag resegaranti
som boka om resan till TAXIKURIR kl 13.33. Men kl 14.11 ringer chauffören från
SverigeTaxi och skulle hämta mig. Varför har inte resegarantin bokat av resan
12.59 vill inte debiteras mer än för en resa.
Önskar svar: Ja
2016-02-02 #färdtjänst #sverigetaxi #sll #stockholm #sös
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 164257
Beskrivning: Torsdag 2 Februari
Klockan 16.30
Från: Södersjukhuset H-entrén , Södermalm
Till: Nynäshamns Församlingsh , Nynäshamn
Resan 27 minuter sen ringer resegarantin som säger att att resan redan var är
bokad till TAXIKURIR kl16.53 eftersom SverigeTaxi inte får fram allergifordon.
Torsdag 2 Februari
Klockan 16.53
Från: Södersjukhuset H-entrén , Södermalm
Till: Nynäshamns Församlingsh , Nynäshamn
Då ringer SverigeTaxi upp mig och säger att de inte får fram allergifordon undrar
om jag verkligen behöver det. För står inte vad som händer resan var ju omboka
redan innan jag ringde resegarantin då måste SverigeTaxi gjort det.
Önskar svar: Ja
2017-02-02 Svar från #färdtjänst #sll
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-02-02 13:27 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 163301
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en utebliven allergibil den 25 januari klockan 14.31.
Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom som beställt.
Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen inte kom som beställt.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
2017-02-02 En olycka kommer sällan ensammen
En olycka kommer sällan ensammen är fortfarande inte återställa efter sjukhus vistelsen och man har vid flera tillfällen tagit prover för att försäkra att det inte blivit några komplikationer.
Men inget visa på det i fredags tog man nya prover efter att vårdcentralen hävdade att var virus. Så i måndags kväll ringde infektionsläkaren på immunbristenheten på Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge, då visar proverna att det komplikationer i form av lunginflammation och bihåleinflammation.
Så man skriver ut antibiotika som jag hämtar på apoteket, inte konstigt att inte blir bra.
Hinner inte mer än hem så ringer min far och säger att mamma är dålig går över och konstatera att så fallet, kallar på ambulans som ilfart tar henne till Södersjukhuset. Där man nu konstaterar blodförgiftning så just nu är det jag som åker fram och tillbaka och hälsar på henne på sjukhus.
2017-02-01 #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 164065
Beskrivning: Onsdag 1 Februari
Klockan 13.00 Från: Nynäshamn
Till: Solna Centrum T-banestn , Skytteholm
EJ ALLERGIFORDON IGEN!
Önskar svar: Ja
2017-01-31 #färdtjänst #sverigetaxi #sll
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 163912
Beskrivning: Tisdag 31 Januari
Klockan 12.45 Från: Willys , Nynäshamn
Till: Södersjukhuset H-entrén , Södermalm
När bilen kom tala chauffören om att de inte fick tag i något allergifordon och inte var det. Jag har tröttnat på man
skickar icke allergifordon jag på grund av det fått läggat på sjukhus i sex dygn och vill nu veta vad som görs för att
åtgärda det.
Önskar svar: Ja
2017-01-27 Dropp och kvällssmörgåsar
2017-01-27 Det jobbigt att vara vara sjuk!
Nu har det gått 10 dagar sedan jag skrevs ut från Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge efter en vistelse där på sex dagar.
Men är ännu lågt från återställd ännu vist sa läkaren att det skulle ta lång tid men nu har börjat tröttna på må dåligt. Framför allt att inte orka med det normala livet utan bara vara liggande.
Jag vill snart se slutet på detta………..
2017-01-26 Svar från #färdtjänst #sll tre stycken
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-01-26 10:19 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 162884
Hej
Vi har tagit emot ditt brev som handlar om en försenad bil den 20 januari 2017 klockan 15.00.
Vi beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-01-26 10:26 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 162754
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om allergifordon den 19 januari klockan 15.46.
Färdtjänsten beklagar att bilen som kom inte var ett allergifordon.
Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-01-26 10:44 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 162893
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad allergibil den 22 januari klockan 11.02.
Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till.
Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
2016-01-25 #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 163301
Beskrivning: Onsdag 25 Januari
Klockan 14.31 Från: Nynäshamn
Till: Biltema , Handen
Bokningsstatus: Inte ännu lagd på bil
SverigeTaxi ring 14.21 och meddelar att man inte har allergifordon men nästa
lediga är i Tyresö om 15 minuter. 15.01 kontaktade resegarantin som då lagt
om resa då SverigeTaxi inte skickat de utlovade fordonet.
Önskar svar: Ja
ATT LEVA MED DOFTÖVERKÄNSLIGHET
Professor och överläkare Eva Millqvist från Sahlgrenska universitetssjukhuset föreläser om hur det är att vara doftöverkänslig och om samhällets ökade doftsättning. Ta del av den senaste forskningen under en timmes föreläsning. ATT LEVA MED DOFTÖVERKÄNSLIGHET Stadshuset, Campusgatan 26 (lokal Dirigenten) 31 januari kl. 19. 00. Fri entré. Ingen föranmälan krävs. Kom doft-, rök-, nöt- och…
via Föreläsning “Att leva med Doftöverkänslighet” — Astma- och Allergiförbundet
2017-01-21 Paradiset
2017-01-20 #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 162884
Beskrivning: Fredag 20 Januari
Klockan 15.00
Från: Nynäshamn
Till: Vikingterminalen , Södermalm
Resan mer än 20 minuter se
Önskar svar: Ja
2017-01-19 #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 162754
Beskrivning: Torsdag 19 Januari
Klockan 15.46 Från: Ica Maxi , Nynäshamn
Till: Nynäshamn
Bokningsstatus: Inte ännu lagd på bil
SverigeTaxi ringer och hävdar att man inte kan får allergifordon inom överskådlig tid
24 timmar
Då har det gott 24 timmar sedan skrevs ut från Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge och kom hem.
Just nu försöker bara ta det lugnt och komma tillbaka och tar en timme i taget.
2017-01-16 #Färdtjänst svar #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-01-17 12:41 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 161577
Hej
Tack för ditt e-postmeddelande med upplysningar om resorna den 10 januari 2017 klockan 10:55, 11:33 och 12:29.
Taxibolaget kommer att få betala kvalitetsavgifter för att bilen som hämtade dig inte var ett allergifordon.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
2017-01-17 Lunch K84
2017-01-16 Middag K84
2017-01-16 K84 Lunch
2016-01-15 Nästa gång ska sova
Jag har läggat 4 bädds sal och in natt fick jag nog av att man spelarspel och prata i telefonen.
Men i natt var det andra som gick i taket så jag låg tyst.
När morgonen kom sa jag nu har nu jag fått nog och tänkte skriva ut mig. Men ville prata med läkaren innan. Då flyttade man mig direkt så jag är kvar.