https://www.oppetarkiv.se/video/2896366/vitsuellt-avsnitt-1-av-6?ac=Vit
2017-03-17 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 168520
Beskrivning: Fredag 17 Mars
Klockan 11.00
Från: , Nynäshamn
Till: Huddinge Sjh Huvudentré , Flemingsberg
Namn: JONAS CARLSSON
Fordonstyp: Taxi
Passagerare: 2 st – varav 0 är mitt barn/syskon
Eget bruk: Ja
Allergianpassat: Ja
Mer än 20 minuter sen
Önskar svar: Ja
2017-03-15 #färdtjänst #sverigetaxi #taxikurir #nynäshamn #sll
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 168288
Beskrivning: Onsdag 15 Mars
Klockan 12.11 Från: Nynäshamn
Till: Scheeleg 7, Kungsholmen
11.56 ringer SverigeTaxi och säger att man inte har allergifordon men varning bil finns vilket tvingar mig ta en vanlig då
jag har tid att passa.
Efter en stund dyker en ny resa upp
Onsdag 15 Mars
Klockan 12.22 Från: Nynäshamn
Till: Scheeleg 7, Kungsholm
12:25 ringer chauffören och säger att det kommer ta en timme innan han kan vara i Nynäshamn.
Kontaktar resegaranti 12:28 som försöker få fram en bil fortare, men får besked att så inte finns utan jag får vänta
på 12:22.
12:55 ringer jag till bilen 12:22 och frågar hur långt det är kvar då säger chuffören växeln ringt och sagt att ha skulle
bommad den.
Ringer återigen resegarantin 12:57 säger att det beställer ny bil som kommer inom 10 minuter
Onsdag 15 Mars
Klockan 13.14 Från: Nynäshamn
Till: Scheeleg 7, Kungsholmen
13:19 ringer den chuffören säger att han är i Vårsta och kommer ta en timme innan han är och så en timme till
Stockholm från Nynäshamn vilket gör att jag kommer missa tiden på Tingsrätten så den får han bommad.
När jag nu tittar ligger ytterligare tre körningar
Onsdag 15 Mars
Klockan 13.15 Från: Nynäshamn
Till: Scheeleg 7, Kungsholmen
Bokningsstatus:
Onsdag 15 Mars
Klockan 13.22 Från: Nynäshamn
Till: Scheeleg 7, Kungsholmen
Onsdag 15 Mars
Klockan 13.33 Från: , Nynäshamn
Till: Scheeleg 7, Kungsholmen
Bokningsstatus:
Som jag inte vet vad de kommer ifrån
Detta gjorde att jag missat möte på Tingsrätten idag och vill inte bli debitera för detta
Önskar svar: Ja
Frågorna som Billström inte vill svara på – Nyheter nöje sport
Frågorna som Billström inte vill svara på – Nyheter nöje sport
2017-03-12 Det var bättre kvalitet för!
2017-03-12 Ont knät
2017-03-11 Lite lätt till melodifestivalen
2017-03-10 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 167789
Beskrivning: Fredag 10 Mars
Klockan 07.45 Från: Nynäshamn
Till: Huddinge Sjh Entré R 2 , Flemingsberg
Inget allergifordon utan bil som luktar parfym
Önskar svar: Ja
2017-03-04 Middag
2017-03-03 #färdtjänst #sll
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-03-03 16:08 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 165670
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om ett uteblivet allergifordon den 17 februari 2017.
Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom som beställt. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att allergibilen inte kom.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-03-03 16:00 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 165597
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om ett uteblivet allergifordon den 17 februari 2017.
Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom som beställt. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att allergibilen inte kom.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Titta på ”Melodifestivalen 2017 PARODI – Andra chansen” på YouTube
2017-02-25 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #nynäshamn #Skansen
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 166443
Beskrivning: Lördag 25 Februari
Klockan 12.06
Från: Skansen Huvudentrén , Djurgården
Till: Nynäshamn
Namn: JONAS CARLSSON
Mer än 20 minuter sen
Lördag 25 Februari
Klockan 10.00
Från: Nynäshamn
Till: Skansen Huvudentrén , Djurgården
Namn: JONAS CARLSSON
Ej allergifordon
Önskar svar: Ja
SKANSEN 2017 #skansen | Jonas Carlsson – @bojonascarlsson
SKANSEN 2017 #skansen | Jonas Carlsson – @bojonascarlsson
http://www.korsudden.se/wp/skansen-2017-skansen/
2017-02-25 Frukost
2017-02-24 Svenska sjukvård
Föra veckan var på Lungmottagningen och sedan ringde läkaren att skulle göra en massa prover och tester vilka var brottom så var inne flera gånger på Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge.
Så skulle det göras en röntgen undersökning – den var det en månads väntetid på.
Undra varför det var så bråttom först då?
Igår ringde min osteoporos läkare eftersom ett revben gått av och han bestämde då att ge mig en dos cellgift igen, den har fått tid för den 5 april!
Man måste vara frisk för hinna med alla undersökningar om man är sjuk.
2017-02-23 #färdtjänst #sverigetaxi #nynäshamn #sll
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 166233
Beskrivning: Torsdag 23 Februari
Klockan 14.20 Från: , Nynäshamn
Till: Arenav 55, Johanneshov
SverigeTaxi lyckas inte få fram allergifordon
Önskar svar: Ja
2017-02-23 Svar #färdtjänst #sll
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-02-23 15:09 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 165316
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad bil den 13 februari klockan 12.00.
Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.
Vänliga hälsningar
2017-02-22 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #huddinge
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 166135
Beskrivning: Onsdag 22 Februari
Klockan 13.50
Från: Huddinge Sjh Entré R 2 , Flemingsberg
Till: Nynäshamn
Resan mer än 20 minuter sen och skickades ut först när Resegarantin ringde SverigeTaxi
Önskar svar: Ja
2017-02-22 Är det värt jobba inom Hyresgästföreningen?
Det 4 mars går min period som ordförande i Sveriges äldsta aktiva Hyresgästförening ut, frågan är det värt att ta en period till?
Utifrån hur Hyresgästföreningen fungera det är inte den organisation jag en gång med glädje gick in i!
Man kan se bara vad som händer i Stockholm sedan årsskiftet!
2017-02-21 Svar #färdtjänst 2 #sll
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-02-21 13:59 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 163912
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad bil/ icke allergibil den 31 januari klockan 12.45.
Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift.
När ett taxibolag inte utför det som står i avtalet de har med Färdtjänsten så följer vi upp det. Ett exempel är när beställda bilar inte kommer, ringer du till Resegarantin ser de till att taxibolaget får betala en kvalitetsavgift. Om du inte ringer till Resegarantin kan du kontakta oss på Kundservice så ser vi till att taxibolaget får betala en kvalitetsavgift för den uteblivna resa
n.
Utöver de kvalitetsavgifter som Resegarantin och Kundservice registrerar finns det en automatisk beräkning av kvalitetsavgifter och bonus. Det innebär att om ett taxibolag som har en ett visst antal bilar som kommer i tid, får en bonus. Om ett taxibolag däremot har ett visst antal sena fordon får betala en kvalitetsavgift. Den kvalitetsavgiften är inte kopplad till de avgifter som Resegarantin och Kundservice registrerar, utan det är två separata avgifter. Syftet med att ge taxibolag kvalitetsavgift och bonus är för att ge taxibolagen en morot att komma i tid till våra resenärer.
De som ansvarar för att förvalta avtalen vi har med taxibolagen, avtalsförvaltare, har återkommande möten med de olika taxibolagen. På mötena diskuteras inkomna synpunkter och klagomål från resenäre
r och hur verksamheten ska bli bättre. Avtalsförvaltarna kan, från taxibolagen, bland annat begära en åtgärdsplan, att en enskild förare gör ett nytt prov eller andra åtgärder som krävs för att taxibolagets förare uppfyller nödvändiga krav för att utföra färdtjänstresor och sjukresor.
Det är därför väldigt viktigt att våra resenärer lämnar synpunkter och klagomål till oss när något inte fungerar bra.
Våra avtalsförvaltare har varit i kontakt med leverantören angående problemet med allergibilar.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
2017-02-21 Svar #färdtjänst #sll
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-02-21 14:06 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 165023
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad bil den 9 februari klockan 15.05.
Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Sjukskriven ingen!
Är sjukskriven i sex veckor denna gång inte pga astman fast den inte är bra ännu, utan lyckats skadat revben.
Börjar undra om jag någon gång kommer bli återställd!
2016-02-17:2 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #huddinge
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 165670
Beskrivning: Fredag 17 Februari
Klockan 10.15 Från: Huddinge Sjh Entré R 2 , Flemingsberg
Till: Nynäshamn
SverigeTaxi ringer och meddelar att de inte har allergibil på minst en timme vilket
gjorde att tvingades ta en vanlig för komma hem.
Önskar svar: Ja
2017-02-17 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 165597
Beskrivning: Fredag 17 Februari
Klockan 06.50 Från: Nynäshamn
Till: Huddinge Sjh Ftj-väntha , Flemingsberg
SverigeTaxi ringer och meddelar att närmsta allergibil är på Lidingö och Vallentuna vilket gör att de tvingar mig åka
med en vanlig bil.
Önskar svar: Ja
2017-02-13 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 165316
Beskrivning: Måndag 13 Februari
Klockan 12.00
Från: , Nynäshamn
Till: Huddinge Sjh Entré R 2 , Flemingsberg
Resan mer 20 minuter försent
Önskar svar: Ja