2016-11-04 Färdtjänst från #Haninge #färdtjänst #sll #sverigetaxi 

Skulle ta färdtjänst från Haninge 18 minuter innan avresa ringer SverigeTaxi och meddelar att man inte har något allergifordon inom överskådlig tid. Så för komma hem tvingar det mig ta bort allergifordon igen!

2016-11-03 Färdtjänst #färdtjänst #sverigetaxi #sll 

Först ringer SverigeTaxi och säger att det inte finns något allergifordon i södra Stockholm sedan under samtalet går det, och den kom 4 minuter innan beställd tid.

2016-11-03 Färdtjänst #färdtjänst #sverigetaxi #sll 

12 minuter innan resan skulle gå efter undersökningen av knäna ringer SverigeTaxi och säger att det inte finns något allergifordon i södra Stockholm.

Under samtalet går körningen ut till ett allergifordon så nu får vi se hur långtid det tar.

2016-11-03 Färdtjänst #färdtjänst #sverigetaxi #sll 

Blev just uppringa att taxi sen i vanlig ordning skulle ha åkt för några minuter sedan. Hoppas det inte blir för långtid har tid för undersökning av knän med magnetröntgen.

2016-11-02 Färdtjänst lokalt i Nynäshamn #färdtjänst #sverigetaxi #sll 

Kl 12.41 kom körningen upp att bil är på väg går ut och väntar efter 15 minuter ger jag upp och börjar ordan resa på annat sätt.
På väg ut möter jag ett allergifordon som jag undarar om han ska hämta mig men nej han hade fått en vanlig körning till 12.50 som han var sen till.

Så jag går iväg då kommer en taxi som inte är allergifordon och hämtar mig 18 minuter sen.

Ärendenummer: 150518

 Svar från kundservice för färdtjänst och sjukresor #färdtjänst #sll

Hej.

Vi har tagit emot flera meddelanden från dig som handlar om försenade allergifordon och att leverantörerna inte skickat fram allergifordon till dig.

På grund av att väldigt många ärenden har skickats till oss är våra svarstider just nu väldigt långa. Vi ber om ursäkt för det.

Vi har ingen möjlighet att skicka ett personligt svar till alla resenärer som har hört av sig. Dina synpunkter är framförda till ansvariga för kännedom och åtgärd.

Tack för att du har kontaktat oss om detta ärende.

 

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2016-11-01 Knä och allergisk reaktion 

Har fått tid för magnetkamera på knäna på torsdagen kl 07.30 så det blir tidig morgon. 

Den svåra allergisk reaktion jag dras med sedan flera dagar är man på väg att få kontroll över nu verkar det.

Jag har haft problem med med koppling till sociala medier tror nu det ska fungera igen.

Allergisk reaktion till följd av folsyra 

Jag har fortfarande allergisk reaktion till följd av folsyra som jag fått utskrivet av husläkaren. Ringde Allergimottagningen på Huddinge sjh som gick i taket att jag inte åkt till akuten, gjorde upp om att jag skulle besöka vårdcentralen.

Besökte vårdcentralen som konstatera att jag redan hade satt in rätt behandling, men kanske behöver något starkare om det inta lagt sig om två dagar och måste jag åka till akuten.

Känner inte för att åka in och sätta mig på akuten och ta upp en plats, så nu har jag bokat telefontid till Huddinge sjh i  eftermiddag. Så hoppas jag att de kan lösa det åt mig . 

2016-10-30 Nedskärningar inom Hyresgästföreningen Nynäshamn inför 2017

Jag har ihelgen suttit och tittat på Hyresgästföreningen Nynäshamn budget 2017.

Det är ingen rolig uppgift vi måste skära ner verksamheten med 20 procent, vilket kommer märkas för hyresgästerna.

Anledning till denna drastiskt åtgärder är att Nynäshamns kommun rea ut delar av sitt bostadsbolag . 

Det kommer få direkt påverkan på hyresgästerna i fastigheter som såldes vi måste dra ner på vår verksamhet och kanske helt upphöra med den nu.

Det kommunalråd som ni slutar lovade att det skulle bli så bra!

Det blev rena katastrofen!

Nu ska jag ta höstlov och inte kommer vara tillgänglig på en vecka, men kanske blir lite bilder på veckans äventyr . 

2016-10-28 Färdtjänst #sverigetaxi #färdtjänst #sll 

​Resa hem från Stockholm  20 minuter ringer jag resegaranti för att få redan på vad taxin var.

Damen som konstaterar likt mig att den inte gått ut till bil, då uppmannar mig ta en bil på gatan och skicka in kvittot något annat kunde hon inte gör. Detta är andra gången på kort tid jag får det svar.

När jag lagt ser att den gått ut till bil.

Väl i bilen är det inte allergifordon och att SverigeTaxi tagit resan på rabatten utan att ha allergibil. Jag hade samma problem med resan som var 19 minuter sen eftersom bilen var vid Farsta när han fick uppdraget även den hade köpt på rabatten utan att ha allergibil i Nynäshamn. 

Ärendenummer: 149713