Är sedan några dagar inlagd på sjuk efter att inte fått allergifordon utan en en bilar som luktar parfym
2017-01-12 Svar från #färdtjänst 2 #sverigetaxi #sll
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-01-12 09:11 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 161261
Hej
Vi har tagit emot ditt e-postmeddelande som handlar om en utebliven allergibil den 6 januari 2017 klockan 13.25.
Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom som beställt. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen inte kom.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
2017-01-12 Svar från #färdtjänst #sverigetaxi #sll
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2017-01-12 10:32 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 161341 + 161467
Hej
Vi har tagit emot ditt e-postmeddelande som handlar om allergifordon den 9 januari.
Färdtjänsten beklagar att bilar som kom inte var allergifordon. Taxibolaget kommer att få betala kvalitetsavgifter.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
2017-01-10 #FÄRDTJÄNST #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 161577
Beskrivning: Tisdag 10 Januari
Klockan 10.55 Från: Nynäshamn
Till: Nynäsv 17A, Nynäshamn
Bokningsstatus:
Tisdag 10 Januari
Klockan 11.33 Från: Willys , Nynäshamn
Till: Backlurav 29A, Nynäshamn
Bokningsstatus: Bil är på väg
Tisdag 10 Januari
Klockan 12.29 Från: Backlurav 29A, Nynäshamn
Till: Arenav 55, Johanneshov
Bokningsstatus: Inte ännu lagd på bil
Fick åter igen inget allergifordon fast jag beställt SverigeTaxi skiter i det!
Önskar svar: Ja
2017-01-09 #FÄRDTJÄNST #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 161467
Beskrivning: Måndag 9 Januari
Klockan 16.48 Från: Willys , Nynäshamn
Till: Nynäshamn
Man skickade ett icke allergifordon igen som luktar parfym igen!
Önskar svar: Ja
2017-01-09 Åter igen blivit sjuk pga #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 161341
Beskrivning: Måndag 9 Januari
Klockan 11.15 Från:, Nynäshamn
Till: Huddinge Sjh Entré R 2 , Flemingsberg
Bokningsstatus: Bil är på väg Expandera
Fordonstyp: Taxi
Det luktar parfym i bilen vilket gjorde att jag igen blev sjuk under en färdtjänst resa
Önskar svar: Ja
2017-01-08 Willys köttfärs
Vildsvinen orsakar skador för hundratals miljoner – P4 Stockholm | Sveriges Radio
Vildsvinen orsakar skador för hundratals miljoner – P4 Stockholm | Sveriges Radio
2017-01-06 Snöar
2017-01-06 #FÄRDTJÄNST #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 161261
Beskrivning: Fredag 6 Januari
Klockan 13.25 Från: Nynäshamns Församlingsh , Nynäshamn
Till: Port73 , Handen
Bokningsstatus:
SverigeTaxi ringde och meddelade att det inte finns något allergifordon i trafik idag
så måste jag fick jag ta bort allergifordon.
Jag undrar när allergifordon ska finns eftersom det inte spelar någon roll när jag
ska åka så finns de inte.
Önskar svar: Ja
2017-01-03 Väder varning!
2017-01-03 Färdtjänst #sverigetaxi #färdtjänst #sll #Nynäshamn
Idag har gjort ett antal långa och korta färdtjänst resor i Stockholms län och allt fungerade.
2017-01-01 Frukost
2016-12-31 Efterrätt
2016-12-31 Nyårsafton lunch
Gott nytt år
2016-12-29 Svar från färdtjänsten #färdtjänst #sverigetaxi #sll
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2016-12-29 10:35 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 159042
Hej
Förare som kör för färdtjänsten ska alltid ge en bra service och ha ett gott bemötande. Att göra som föraren gjorde vid din färdtjänstresa den 19 december 2016 klockan 15.20 är mycket opassande.
Vi ber verkligen om ursäkt för hur du blev bemött av föraren och vi kommer att ta kontakt med ansvarigt taxibolag.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
2016-12-28 LAXPUDDING
2016-12-28 Svar från färdtjänsten #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2016-12-28 13:30 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 158954
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en utebliven bil den 19 december 2016 klockan 12.05.
Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom som beställt. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen inte kom.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Svar från färdtjänsten 3 #färdtjänst #sverigetaxi #sll
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2016-12-27 14:05 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 158546
Hej
Vi har tagit emot ditt e-postmeddelande som handlar om allergifordon den 15 december klockan 09.23.
Tack för att du hört av dig angående att fordonet inte var ett allergifordon vid resan. Vi har registrerat synpunkten och kommer att följa upp ärendet med lämplig åtgärd. Färdtjänsten beklagar det inträffade och de olägenheter händelsen orsakade. Vår förhoppning är att framtida resor ska fungera till belåtenhet.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
2016-12-27 Svar från färdtjänsten 2 #färdtjänst #sverigetaxi #sll #taxikurir
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2016-12-27 08:25 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 158295
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om uteblivna allergifordon. Vi har registrerat dina synpunkter och vi beklagar att allergifordon uteblir.
Att en färdtjänsttaxi blir försenad beror ofta på flera orsaker, till exempel brist på bilar under rusningstid, trängsel och köer som gör att framkörningstiderna blir långa för taxibilarna.
Trafikförvaltningen har, tillsammans med taxibolagen Sverigetaxi och Taxi Kurir, tagit fram flera åtg&
auml;rder för att bidra till att tidspassningen på färdtjänstresorna ska bli bättre.
I åtgärderna ingår bland annat fler taxibilar och en förändrad zonindelning i bokningssystemen som ska göra det enklare för taxibilarna att passa tider. Sverigetaxi och Taxi Kurir har nu fler trafikledare som leder till att taxiförarna får snabbare stöd när de ska utföra färdtjänstresorna, och fler trafikledare ska också leda till att hanteringen av förseningar förbättras. Vid förseningar kommer taxibolagen att samarbeta i större utsträckning än tidigare för att bättre kunna hantera situationen.
Trafikförvaltningen följer utvecklingen noga och arbetar för att det ska bli en klar förbättring.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
2016-12-27 Svar från färdtjänsten #färdtjänst #sverigetaxi #sll
Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Datum: 2016-12-27 08:31 (GMT+01:00)
Till:
Rubrik: Ärendenummer 158299
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad bil den 15 december 2016 klockan 07.08.
Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukres
or
MERRY CHRISTMAS!
God Jul!
Tjänstgör som kyrkvärd
Eftersom jag fått frågan när kommer vara Kyrkvärd är den fösta officiella gången midnattsmässan kl 23.30 i Nynäshamns kyrka. Sedan är nästa gång 8 januari 2017 kl 10.00.