2017-01-13 Inlagd på sjukhus pga #färdtjänst #sverigetaxi #sll 

Är sedan några dagar inlagd på sjuk efter att inte fått allergifordon utan en en bilar som luktar parfym

2017-01-12 Svar från #färdtjänst 2 #sverigetaxi #sll 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2017-01-12 09:11 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 161261

Hej

Vi har tagit emot ditt e-postmeddelande som handlar om en utebliven allergibil den 6 januari 2017 klockan 13.25.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom som beställt. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen inte kom.

Vänliga hälsningar

Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2017-01-12 Svar från #färdtjänst #sverigetaxi #sll 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor

Datum: 2017-01-12 10:32 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 161341 + 161467
Hej

Vi har tagit emot ditt e-postmeddelande som handlar om allergifordon den 9 januari.
Färdtjänsten beklagar att bilar som kom inte var allergifordon. Taxibolaget kommer att få betala kvalitetsavgifter.

 

 

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2017-01-10 #FÄRDTJÄNST #sverigetaxi #sll #nynäshamn 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 161577

Beskrivning: Tisdag 10 Januari
Klockan 10.55 Från: Nynäshamn
Till: Nynäsv 17A, Nynäshamn
Bokningsstatus:

Tisdag 10 Januari
Klockan 11.33 Från: Willys , Nynäshamn
Till: Backlurav 29A, Nynäshamn
Bokningsstatus: Bil är på väg

Tisdag 10 Januari
Klockan 12.29 Från: Backlurav 29A, Nynäshamn
Till: Arenav 55, Johanneshov
Bokningsstatus: Inte ännu lagd på bil

Fick åter igen inget allergifordon fast jag beställt SverigeTaxi skiter i det!

Önskar svar: Ja

2017-01-09 #FÄRDTJÄNST #sverigetaxi #sll #nynäshamn 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 161467

Beskrivning: Måndag 9 Januari
Klockan 16.48 Från: Willys , Nynäshamn
Till: Nynäshamn

Man skickade ett icke allergifordon igen som luktar parfym igen!

Önskar svar: Ja

2017-01-09 Åter igen blivit sjuk pga #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 161341

Beskrivning: Måndag 9 Januari
Klockan 11.15 Från:, Nynäshamn
Till: Huddinge Sjh Entré R 2 , Flemingsberg
Bokningsstatus: Bil är på väg Expandera
Fordonstyp: Taxi

Det luktar parfym i bilen vilket gjorde att jag igen blev sjuk under en färdtjänst resa

Önskar svar: Ja

2017-01-06 #FÄRDTJÄNST #sverigetaxi #sll #nynäshamn 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 161261

Beskrivning: Fredag 6 Januari
Klockan 13.25 Från: Nynäshamns Församlingsh , Nynäshamn
Till: Port73 , Handen
Bokningsstatus:
SverigeTaxi ringde och meddelade att det inte finns något allergifordon i trafik idag

så måste jag fick jag ta bort allergifordon.

Jag undrar när allergifordon ska finns eftersom det inte spelar någon roll när jag

ska åka så finns de inte.

Önskar svar: Ja

2016-12-29 Svar från färdtjänsten #färdtjänst #sverigetaxi #sll 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2016-12-29 10:35 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 159042

Hej

Förare som kör för färdtjänsten ska alltid ge en bra service och ha ett gott bemötande. Att göra som föraren gjorde vid din färdtjänstresa den 19 december 2016 klockan 15.20 är mycket opassande.

Vi ber verkligen om ursäkt för hur du blev bemött av föraren och vi kommer att ta kontakt med ansvarigt taxibolag. 

 

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2016-12-28 Svar från färdtjänsten #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2016-12-28 13:30 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 158954

Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en utebliven bil den 19 december 2016 klockan 12.05.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom som beställt. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen inte kom.

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

Svar från färdtjänsten 3 #färdtjänst #sverigetaxi #sll 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2016-12-27 14:05 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 158546

RedigeraHej

Vi har tagit emot ditt e-postmeddelande som handlar om allergifordon den 15 december klockan 09.23.

Tack för att du hört av dig angående att fordonet inte var ett allergifordon vid resan. Vi har registrerat synpunkten och kommer att följa upp ärendet med lämplig åtgärd. Färdtjänsten beklagar det inträffade och de olägenheter händelsen orsakade. Vår förhoppning är att framtida resor ska fungera till belåtenhet.

 

Vänliga hälsningar

Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2016-12-27 Svar från färdtjänsten 2 #färdtjänst #sverigetaxi #sll #taxikurir 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2016-12-27 08:25 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 158295

Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om uteblivna allergifordon. Vi har registrerat dina synpunkter och vi beklagar att allergifordon uteblir. 

Att en färdtjänsttaxi blir försenad beror ofta på flera orsaker, till exempel brist på bilar under rusningstid, trängsel och köer som gör att framkörningstiderna blir långa för taxibilarna. 

Trafikförvaltningen har, tillsammans med taxibolagen Sverigetaxi och Taxi Kurir, tagit fram flera åtg&
auml;rder för att bidra till att tidspassningen på färdtjänstresorna ska bli bättre.
 

I åtgärderna ingår bland annat fler taxibilar och en förändrad zonindelning i bokningssystemen som ska göra det enklare för taxibilarna att passa tider. Sverigetaxi och Taxi Kurir har nu fler trafikledare som leder till att taxiförarna får snabbare stöd när de ska utföra färdtjänstresorna, och fler trafikledare ska också leda till att hanteringen av förseningar förbättras. Vid förseningar kommer taxibolagen att samarbeta i större utsträckning än tidigare för att bättre kunna hantera situationen.  

Trafikförvaltningen följer utvecklingen noga och arbetar för att det ska bli en klar förbättring. 

 

Vänliga hälsningar

Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2016-12-27 Svar från färdtjänsten #färdtjänst #sverigetaxi #sll 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2016-12-27 08:31 (GMT+01:00)

Till:

Rubrik: Ärendenummer 158299

Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad bil den 15 december 2016 klockan 07.08.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.


Vänliga hälsningar

Kundservice för färdtjänst och sjukres
or