2016-11-27 Färdtjänst katastrof! #färdtjänst #sverigetaxi #sll #dalarö #taxikurir 

​Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 154729

Beskrivning: Söndag 27 November

Klockan 18.10  Från:  Dalarö

Till:  Nynäshamn

Bokningsstatus:

17.58 ringer SverigeTaxi och säger att att man inte har något allergifordon om vanlig bil finns så gör att komma hem tvingas jag ta bort allergifordon. 

Ringde resegarantin efter 20 minuter och fråga om bilen verkligen var på väg och fick svara att så var det körningen hade gått ut 17.59.

Ringer igen efter 30 minuter då ringer resegarantin upp SverigeTaxi och då får jag beskedet att chauffören bommat körningen. Det hänvisar mig till kollektivtrafik eftersom verken SverigeTaxi éller TAXIKURIR har någon bil i Haninge eller Nynäshamn. Jag ut går från att jag inte debiteras för körningen.

Löser resan med att jag kontakta en chaufförer som kör allergifordon som bor på Dalarö och tvingas jag boka im resan själv med en timmens väntat till så lyckas jag komma hem.
Önskar svar: Ja

2016-11-26 Färdtjänst #färdtjänst #sverigetaxi #sll #stockholm #taxikurir 

Första gången jag fick hjälp av resegarantin!

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 154719

Beskrivning: Lördag 26 November

Klockan 15.20  Från: Skansen Solliden , Djurgården

Till:  Nynäshamn
Efter väntat i 20 minuter kontaktade jag resegaranti som meddelade att SverigeTaxi inte hade nogra bilar och han lade om den till TAXIKURIR. Efter 10 minuter kom bilen och vi åkte. Kl 16 ringer min telefon och är chauffören på SverigeTaxi som säger att han 20 minuter sen. Blir förvånad över det eftersom resegarantin lagt om körningen hoppas jag inte blir debiterar för två resor nu. Hade jag väntat på SverigeTaxi hade jag ju blivit en timme sen.
Önskar svar: Ja

2016-11-25 Svar från färdtjänsten #färdtjänst #sverigetaxi #sll 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2016-11-25 12:35 (GMT+01:00)

Till: xxx

Rubrik: Ärendenummer 153308

Hej

Du har skickat in 3 ärenden till oss som handlar om att taxibolagen inte kan ordna fram ett allergifordon till dig. Vi jobbar hårt med frågan och vi har skickat detta vidare till de aktuella taxibolagen.

I varje enskilt fall som du har rapporterat in har vi gett kvalitetsavgift till bolagen.

Det är bra att du meddelar oss när taxibolagen inte kan leverera det som du har beställt, det är på så sätt vi kan följa upp deras leverans.

Vänliga h&a
uml;lsningar

Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2016-11-25 Färdtjänst #färdtjänst #sverigetaxi #sll #huddinge 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 154490

Beskrivning: Fredag 25 November
Klockan 10.40 Från: Huddinge Sjh Entré R 2 , Flemingsberg
Till: Nynäshamn
SverigeTaxi ringer och meddelar att timmes väntetid på allergifordon igen!

Önskar svar: Ja
Kundnummer: 11957982

Färdtjänstupproret på Facebook #färdtjänst #sverigetaxi #sll 

Sedan en tid tillbaka klickar jag på Färdtjänstupproret på Facebook och gick med i gruppen. 

Jag kan säga att jag är mycket förvånad över diskussion i gruppen jag mellan 2-4 gånger per dag med färdtjänsten. Då sitter man och pratar med chauffören nu har jag allergifordon vilket gör att åker till 90 procent alltid med samma gupp av chaufförer.

Man klagar på att detbär så dåligt betalt och jag vet inte om det är vår sak som kunder att diskutera det på Facebook. Men jag undrar om det också inte är upp till chauffören hur man jobbar.

Alla inom den grupp av chaufförer inom SverigeTaxi som gör sitt ytterasta för att jag ska kunna röra mig ute i samhället, säger samtliga att tjänar mer än de gjort tidigare.

Jag upplever att dem som klagar är den typ av chaufförer som förväntar sig att nästa körning är inom 50 meter från den sista.

Färdtjänst är ju ett resante med kommunalt förmedla som är lagstiftar och som enligt gällande lagstiftning ska upphandlats inom EU.

Jag förstår inte hur man som chaufförer riktar sina klagomål på Stockholms läns landsting som följer den lagstiftning som finns om offentlig upphandling inom Sverige och EU.

Jag har vid flera tillfällen sätt chaufförer som demonstrera vi Färdtjänst det är ju helt fel man borde vända sig mot bolagen som lagt anbuden, landstinget följer ju bara lagstiftningen.

Jag som kund förväntar mig att bolagen som tecknat avtal med med landstinget ser till att leverera det tjänst som jag fått beviljat på grund av min handikapp och man följer gällande lagstiftning inom Sverige och EU.

Det är ju inget statarsystem för att dem som kör taxi och tycker man att man får dåligt betalt, får man söka sig någon annan stans inom den fria och öppna arbetsmarknaden som finns inom EU.

2016-11-23 Framtiden

Började dagen med ett möte med det kommunalabostadsbolaget och pratade om boinflytande och vad som händer. Avsluta med att informera om att mitt förordnande löper ut den 4 mars 2017 och att jag informerat valberedningen att jag tänka mig ta en period till. 

Lider fortfarande av sviterna efter den infektion jag fick under helgen som infektionsläkaren säger har slagits ner av mitt gammaglobin som får som drop varje vecka. Det vara ju något positivt ändå.
Imorgon ska jag iväg på ett privat möte i Stockholm med lunch, så får vi väl se vad det leder till i framtiden.

Denna veckar har varit extremt mycket att göra, fyra besök på Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge på en vecka tar på en.

Kommunfullmäktige 2016-11-16 #nynäshamn #ösmo #sorunda #torö #Stora vika 

Nu kan men på Hyresgästföreningen Nynäshamns hemsida se kommunfullmäktige från den 16 november. 

2016-11-16 | Nynäshamns kommunfullmäktige möte via YouTube #hgfnynas #nynpol #svpol

http://www.bostadspolitiken.nu/category/2016-11-16/

2016-11-22 Färdtjänst #färdtjänst #sll #taxikurir #Stockholm 

Färdtjänst hem från Stockholm kom nästan rätt men i tid.

Chuffören hade väldiga problem med att körningen skulle gå 13:26 försökte förklara att är ensamåkare och inte berörd av de fasta tiderna men det gick inte in.

2016-11-22 Färdtjänst #färdtjänst #sverigetaxi #sll #huddinge 

Hade beställt färdtjänst med allergifordon från Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge men SverigeTaxi lyckas inte få fram något allergifordon. Man kunde inte säga hur långtid det skulle ta så för att komma vidare tvingas jag ta bort allergifordon och ta risken att bli sjuk.

Ärendenummer: 153975

2016-11-21 Infektion 

De senaste dagarna har dragit med en infektion i luftvägarna idag blev jag hem skickad från Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge eftersom man tyckte jag var för dålig. 

Att det inte gick att behandla knäna och att infektionen ligger troligen bakom att har fruktansvärt ont i dem. Något som jag inte hade en tanke på med enligt ortopeden och sjukgymnasten är det vanligt vid den typ av skada jag har.

Imorgon ska jag tillbaka till Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge och infektionsläkaren för uppföljning av immunförsvaret.

Under kvällen hade ett längre samtal med min kollega på Gotland och utbyte erfarenheter. Han hade gjort en mycket bra förhandling med Gotlandshem, vilket jag bara kan gratulera honom till.

2016-11-21 Problem med färdtjänst bokning via hemsidan #sll #färdtjänst

Ärende 153632

Beskrivning: Jag har bokat mina resor för en vecka idag på onsdag ska åka till Telivägen 8 den gick bra att lägga in. När jag sedan bokade resa till Vikingterminalen på torsdag så såg allt rätt ut men när jag skulle bekräfta så hade Vikingterminalen byts till Telivägen 8. Fick logga ut för att det skulle fungera. Samma sak hände med resa till Skansen på söndag 26 nov änrade till den 21 nov och den missade jag att det ändrat och upptäckte det fört när taxi ringde. Önskar svar: Ja