2016-12-29 Svar från färdtjänsten #färdtjänst #sverigetaxi #sll 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2016-12-29 10:35 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 159042

Hej

Förare som kör för färdtjänsten ska alltid ge en bra service och ha ett gott bemötande. Att göra som föraren gjorde vid din färdtjänstresa den 19 december 2016 klockan 15.20 är mycket opassande.

Vi ber verkligen om ursäkt för hur du blev bemött av föraren och vi kommer att ta kontakt med ansvarigt taxibolag. 

 

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2016-12-28 Svar från färdtjänsten #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2016-12-28 13:30 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 158954

Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en utebliven bil den 19 december 2016 klockan 12.05.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom som beställt. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen inte kom.

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

Svar från färdtjänsten 3 #färdtjänst #sverigetaxi #sll 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2016-12-27 14:05 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 158546

RedigeraHej

Vi har tagit emot ditt e-postmeddelande som handlar om allergifordon den 15 december klockan 09.23.

Tack för att du hört av dig angående att fordonet inte var ett allergifordon vid resan. Vi har registrerat synpunkten och kommer att följa upp ärendet med lämplig åtgärd. Färdtjänsten beklagar det inträffade och de olägenheter händelsen orsakade. Vår förhoppning är att framtida resor ska fungera till belåtenhet.

 

Vänliga hälsningar

Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2016-12-27 Svar från färdtjänsten 2 #färdtjänst #sverigetaxi #sll #taxikurir 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2016-12-27 08:25 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 158295

Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om uteblivna allergifordon. Vi har registrerat dina synpunkter och vi beklagar att allergifordon uteblir. 

Att en färdtjänsttaxi blir försenad beror ofta på flera orsaker, till exempel brist på bilar under rusningstid, trängsel och köer som gör att framkörningstiderna blir långa för taxibilarna. 

Trafikförvaltningen har, tillsammans med taxibolagen Sverigetaxi och Taxi Kurir, tagit fram flera åtg&
auml;rder för att bidra till att tidspassningen på färdtjänstresorna ska bli bättre.
 

I åtgärderna ingår bland annat fler taxibilar och en förändrad zonindelning i bokningssystemen som ska göra det enklare för taxibilarna att passa tider. Sverigetaxi och Taxi Kurir har nu fler trafikledare som leder till att taxiförarna får snabbare stöd när de ska utföra färdtjänstresorna, och fler trafikledare ska också leda till att hanteringen av förseningar förbättras. Vid förseningar kommer taxibolagen att samarbeta i större utsträckning än tidigare för att bättre kunna hantera situationen.  

Trafikförvaltningen följer utvecklingen noga och arbetar för att det ska bli en klar förbättring. 

 

Vänliga hälsningar

Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2016-12-27 Svar från färdtjänsten #färdtjänst #sverigetaxi #sll 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2016-12-27 08:31 (GMT+01:00)

Till:

Rubrik: Ärendenummer 158299

Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad bil den 15 december 2016 klockan 07.08.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.


Vänliga hälsningar

Kundservice för färdtjänst och sjukres
or

2016-12-22 Svar från färdtjänsten #färdtjänst #sverigetaxi #sll 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2016-12-22 13:56 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 157925

Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande gällande resan den 13 december 2016. 

Färdtjänsten beklagar att inget allergifordon kunde skickas fram. Taxibolaget kommer att få en kvalitetsavgift eftersom de inte uppfyllt sitt uppdrag. 

Vänliga hälsningar

Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2016-12-21 Dags ingen..

Vaknade av att jag hosta upp något som kräver läkarvård. IMMUNBRISTENHETEN hade gett mig utrustning för provtagning så klara av det och gick till vårdcentralen för att lämna in det. Men då slog mig att det kanske vara idé prata med läkare också när man ändå var där.

Han tog syresättning som var på 84% då blev det fart man tog crp och halsprov fast jag inte hade ont vilket visade sig vara tur där hittade man bakterier. Efter att inhalera var syresättning 99% så då blev det hem med lite julgodis.

Hoppas bara att det rätt julgodis för då lär jag vara frisk på några dagar om inte så lär Huddinge höra av sig när odlingen är klara.

Nu ska ingen säga att jag inte gått till läkare i tid denna gången!!!!!!!!!

2016-12-20 Svar från färdtjänsten #färdtjänst #sverigetaxi #sll 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor

Datum: 2016-12-20 14:46 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 157216,157240,157286,157476

Hej

Färdtjänsten beklagar de stora problem du har med ditt resande med allergifordon. Vi har åter igen påtalat detta för våra avtalsförvaltare och hoppas med det att det kommer bli bättre. Vi har har gett leverantörerna kvalitetsavgifter för de gånger de brustit i att utföra uppdraget till fullo.

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2019-12-20 Svar från färdtjänsten #färdtjänst #sll #SverigeTaxi 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor

Datum: 2016-12-20 09:41 (GMT+01:00)

Till:

Rubrik: Ärendenummer 157135

Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad allergibil den 8 december klockan 14:30.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift.
 

 

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2016-12-19 Färdtjänst med livet som insatts #färdtjänst #sverigetaxi #sll #haninge 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 159042

Beskrivning: Måndag 19 December
Klockan 15.20 Från: Handens Sjh Aleris , Handen
Till: Nynäshamn

Tidigare ärenden som berörs av detta

Ärendenummer: 158969
Ärendenummer: 158954

Det visa sig vara den chaufförer som tydligen gått uppdraget att köra mig

Ärendenummer: 158954 och som var kraftigt försenad har skäler ut mig för

att han hade kört från Tyresö till Nynäshamn.

Jag hade en läkartid som riskerar att missa. Han tog hämnd på mig den om köra

130 på motorvägen, ställer mig högst frågande om en sådan person är lämplig

att köra färdtjänst i fortsättningen.

Önskar svar: Ja

2016-12-19 Färdtjänst och SverigeTaxi #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 158969

Beskrivning: Ärendenummer: 158954
Blev uppring kl 12.55 av SverigeTaxi i ärendet ovan som var upprörda

över att jag inte väntat på bil. De ringde en timme tidigare och sagt att man inte

hade något allergifordon och jag inte vill missa min läkartid fick ordna resa på

annat sätt. Accepterar inte SverigeTaxi agerande.

Önskar svar: Ja

2016-12-19 Färdtjänst #färdtjänst #sverigetaxi #sll 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 158954

Beskrivning: Måndag 19 December
Klockan 12.05 Från: Nynäshamn
Till: Handens Sjh Aleris ,resanden
Bokningsstatus: Inte ännu lagd på bil

SverigeTaxi lyckades inte få fram något allergifordon så kl 12:30 var tvungen att ordna resan på annat sätt igen för att inte missa min läkartid

Önskar svar: Ja

2016-12-19 Svar från färdtjänsten #färdtjänst #SLL #SVERIGETAXI 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor <>

Datum: 2016-12-19 09:26 (GMT+01:00)

Till:

Rubrik: Ärendenummer 156932

Hej

Vi har tagit emot ditt e-postmeddelande som handlar om en resa den 8 december 2016 klockan 09:20.

Färdtjänsten beklagar att det inte fanns något allergifordon tillgängligt. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för detta.

Ansvariga inom Färdtjänsten har informerats om det inträffade.

 

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2016-12-16 Trevlig helg!

Nu har jag pratat klart om färdtjänsten och förbereda julen. Det var tydligen en het potatis färdtjänst och politiker min domän har larmet om överbelastning ett par gånger sist när jag tittade var det 453 besök på 10 minuter efter ett inlägg.

Jag har inga planer på ut och resa ihelgen men fortsätter efter den om jag inte fått några svar.

2016-12-16 Äntligen fått kontaktuppgifter till ordf och 1:e vice ordf i färdtjänstberedningen i Stockholm #färdtjänst #sll #nynpol 

Kom i eftermiddags på att jag ju känner Harry Bouveng (M) som sitter i landstinget och han hjälpte mig att få fram kontakt uppgifter till ordföranden och 1:e vice ordförande i färdtjänstberedningen så nu har skickat meddelande om vad. Du kan läsa det här nedan och andra inlägg jag gjort under dagen.

Ska bli intressant att om jag får något svar!

2016-12-16 Skrivelse till Kristoffer Tamsons (M), Fredrik Wallén (KD) och Mikael T. Eriksson (M)  om färdtjänsten #färdtjänst #sll

 

2016-12-16 Försökt nå ordföranden och 1:e vice ordförande för Färdtjänsten men finns inga kontaktuppgifter #färdtjänst #sll #nynpol #KD #M

 

2016-12-16 Skrivelse till Harry Bouveng (M) om färdtjänsten #färdtjänst #sll #nynpol

2016-12-16 Skrivelse till Harry Bouveng (M) om färdtjänsten #färdtjänst #sll #nynpol

​Kom just du sitter ju i fullmäktige. Jag har färdtjänst sedan 18 år och sedan i september är det en ren katastrof har varit tvungen säga från mitt uppdrag i Hyresnämnden i Stockholm eftersom jag inte kan lita på att jag kommer i tid morgon även om jag 2,5 timme innan, för det kanske inte kommer någon. Du representerar den styrande i landstinget och jag lyckad inte hitta kontaktuppgifter till ordförande och 1:e vice ordförande i färdtjänstberedningen på landstingets hemsida.

Jag har under hösten bloggat om mitt färdtjänstresande http://www.korsudden.se/wp/category/fardtjanst/ jag vet inte om kan tycka det acceptabelt hur det fungera nu och se till att berörda får del av det.