2017-02-23 Svar #färdtjänst #sll 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2017-02-23 15:09 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 165316

Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad bil den 13 februari klockan 12.00.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.

Vänliga hälsningar

2017-02-22 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #huddinge 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 166135

Beskrivning: Onsdag 22 Februari
Klockan 13.50
Från: Huddinge Sjh Entré R 2 , Flemingsberg
Till: Nynäshamn

Resan mer än 20 minuter sen och skickades ut först när Resegarantin ringde SverigeTaxi

Önskar svar: Ja

2017-02-22 Är det värt jobba inom Hyresgästföreningen? 

Det 4 mars går min period som ordförande i Sveriges äldsta aktiva Hyresgästförening ut, frågan är det värt att ta en period till?

Utifrån hur Hyresgästföreningen fungera det är inte den organisation jag en gång med glädje gick in i!

Man kan se bara vad som händer i Stockholm sedan årsskiftet!

2017-02-21 Svar #färdtjänst 2 #sll 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2017-02-21 13:59 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 163912
Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad bil/ icke allergibil den 31 januari klockan 12.45.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift.

När ett taxibolag inte utför det som står i avtalet de har med Färdtjänsten så följer vi upp det. Ett exempel är när beställda bilar inte kommer, ringer du till Resegarantin ser de till att taxibolaget får betala en kvalitetsavgift. Om du inte ringer till Resegarantin kan du kontakta oss på Kundservice så ser vi till att taxibolaget får betala en kvalitetsavgift för den uteblivna resa
n.

Utöver de kvalitetsavgifter som Resegarantin och Kundservice registrerar finns det en automatisk beräkning av kvalitetsavgifter och bonus. Det innebär att om ett taxibolag som har en ett visst antal bilar som kommer i tid, får en bonus. Om ett taxibolag däremot har ett visst antal sena fordon får betala en kvalitetsavgift. Den kvalitetsavgiften är inte kopplad till de avgifter som Resegarantin och Kundservice registrerar, utan det är två separata avgifter. Syftet med att ge taxibolag kvalitetsavgift och bonus är för att ge taxibolagen en morot att komma i tid till våra resenärer. 

De som ansvarar för att förvalta avtalen vi har med taxibolagen, avtalsförvaltare, har återkommande möten med de olika taxibolagen. På mötena diskuteras inkomna synpunkter och klagomål från resenäre
r och hur verksamheten ska bli bättre. Avtalsförvaltarna kan, från taxibolagen, bland annat begära en åtgärdsplan, att en enskild förare gör ett nytt prov eller andra åtgärder som krävs för att taxibolagets förare uppfyller nödvändiga krav för att utföra färdtjänstresor och sjukresor.

Det är därför väldigt viktigt att våra resenärer lämnar synpunkter och klagomål till oss när något inte fungerar bra.

Våra avtalsförvaltare har varit i kontakt med leverantören angående problemet med allergibilar.

 

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2017-02-21 Svar #färdtjänst #sll 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2017-02-21 14:06 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 165023
Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad bil den 9 februari klockan 15.05.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2016-02-17:2 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #huddinge 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 165670

Beskrivning: Fredag 17 Februari
Klockan 10.15 Från: Huddinge Sjh Entré R 2 , Flemingsberg
Till: Nynäshamn

SverigeTaxi ringer och meddelar att de inte har allergibil på minst en timme vilket
gjorde att tvingades ta en vanlig för komma hem.

Önskar svar: Ja

2017-02-17 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #nynäshamn 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 165597

Beskrivning: Fredag 17 Februari
Klockan 06.50 Från: Nynäshamn
Till: Huddinge Sjh Ftj-väntha , Flemingsberg

SverigeTaxi ringer och meddelar att närmsta allergibil är på Lidingö och Vallentuna vilket gör att de tvingar mig åka

med en vanlig bil.

Önskar svar: Ja

2017-02-13 #färdtjänst #sll #sverigetaxi #nynäshamn 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 165316

Beskrivning: Måndag 13 Februari
Klockan 12.00
Från: , Nynäshamn
Till: Huddinge Sjh Entré R 2 , Flemingsberg

Resan mer 20 minuter försent

Önskar svar: Ja

2017-02-10 #färdtjänst #sll #sverigetaxi 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2017-02-10 10:06 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 164427
Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad bil den 5 februari klockan 12.59.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till.

SverigeTaxi kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.

När du ringer till Resegarantin och de beställer en ny bil till dig så blir du inte fakturerad för den resan. Det är endast ursprungsresan som faktureras och endast en resa dras från ditt resesaldo, detta trots att det finns två resor beställda. Beklagar att Resegarantin inte avbeställde resan som var beställd klockan 12.59.

 

Vänliga hälsningar

Kundservice för färdtjänst och sjukresor


Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2017-02-10 10:00 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 164257
Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad bil den 2 februari klockan 16.30.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till.

SverigeTaxi kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.

 

Vänliga hälsningar

Kundservice för färdtjänst och sjukresor



Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2017-02-10 09:58 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 164065
Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en bil som inte var allergifordon den 1 februari klockan 13.00.

Färdtjänsten beklagar att bilen som kom inte var allergianpassad.

Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift detta.
 

 

Vänliga hälsningar

Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2017-02-09 #färdtjänst #sll #sverigetaxi 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 165023

Beskrivning: Torsdag 9 Februari
Klockan 15.05 Från: Arenav 55, Johanneshov
Till: Nynäshamn

Efter 25 minuter ringde resegarantin som inte förstod varför SverigeTaxi inte

skickat ut körning fast det hade allergifordon i området

Önskar svar: Ja

2016-02-05 #färdtjänst #sverigetaxi #SLL #NYNÄSHAMN #taxikurir 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 164427

Beskrivning: Söndag 5 Februari
Klockan 13.33
Från: Nynäshamn
Till: Hornbach , Fittja
Namn: JONAS CARLSSON

Söndag 5 Februari
Klockan 12.59
Från: Nynäshamn
Till: Hornbach , Fittja
Namn: JONAS CARLSSON

Resan 12:59 SverigeTaxi ringde och meddelade att man inte hade allergifordon

och skulle återkomma när det fanns. Efter 20 minuter kontaktade jag resegaranti

som boka om resan till TAXIKURIR kl 13.33. Men kl 14.11 ringer chauffören från

SverigeTaxi och skulle hämta mig. Varför har inte resegarantin bokat av resan

12.59 vill inte debiteras mer än för en resa.

Önskar svar: Ja

2016-02-02 #färdtjänst #sverigetaxi #sll #stockholm #sös

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 164257

Beskrivning: Torsdag 2 Februari
Klockan 16.30
Från: Södersjukhuset H-entrén , Södermalm
Till: Nynäshamns Församlingsh , Nynäshamn

Resan 27 minuter sen ringer resegarantin som säger att att resan redan var är
bokad till TAXIKURIR kl16.53 eftersom SverigeTaxi inte får fram allergifordon.

Torsdag 2 Februari
Klockan 16.53
Från: Södersjukhuset H-entrén , Södermalm
Till: Nynäshamns Församlingsh , Nynäshamn

Då ringer SverigeTaxi upp mig och säger att de inte får fram allergifordon undrar
om jag verkligen behöver det. För står inte vad som händer resan var ju omboka
redan innan jag ringde resegarantin då måste SverigeTaxi gjort det.

Önskar svar: Ja

2017-02-02 Svar från #färdtjänst #sll 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2017-02-02 13:27 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 163301

Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en utebliven allergibil den 25 januari klockan 14.31.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom som beställt.

Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen inte kom som beställt.
 

 

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2017-02-02 En olycka kommer sällan ensammen 

En olycka kommer sällan ensammen är fortfarande inte återställa efter sjukhus vistelsen och man har vid flera tillfällen tagit prover för att försäkra att det inte blivit några komplikationer.

Men inget visa på det i fredags tog man nya prover efter att vårdcentralen hävdade att var virus. Så i måndags kväll ringde infektionsläkaren på immunbristenheten på Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge, då visar proverna att det komplikationer i form av lunginflammation och bihåleinflammation.

Så man skriver ut antibiotika som jag hämtar på apoteket, inte konstigt att inte blir bra.

Hinner inte mer än hem så ringer min far och säger att mamma är dålig går över och konstatera att så fallet, kallar på ambulans som ilfart tar henne till Södersjukhuset. Där man nu konstaterar blodförgiftning så just nu är det jag som åker fram och tillbaka och hälsar på henne på sjukhus.

2017-02-01 #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 164065

Beskrivning: Onsdag 1 Februari
Klockan 13.00 Från: Nynäshamn
Till: Solna Centrum T-banestn , Skytteholm

EJ ALLERGIFORDON IGEN!

Önskar svar: Ja

2017-01-31 #färdtjänst #sverigetaxi #sll

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 163912

Beskrivning: Tisdag 31 Januari
Klockan 12.45 Från: Willys , Nynäshamn
Till: Södersjukhuset H-entrén , Södermalm

När bilen kom tala chauffören om att de inte fick tag i något allergifordon och inte var det. Jag har tröttnat på man

skickar icke allergifordon jag på grund av det fått läggat på sjukhus i sex dygn och vill nu veta vad som görs för att

åtgärda det.

Önskar svar: Ja

2017-01-27 Det jobbigt att vara vara sjuk!

Nu har det gått 10 dagar sedan jag skrevs ut från Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge efter en vistelse där på sex dagar. 

Men är ännu lågt från återställd ännu vist sa läkaren att det skulle ta lång tid men nu har börjat tröttna på må dåligt. Framför allt att inte orka med det normala livet utan bara vara liggande.

Jag vill snart se slutet på detta………..

2017-01-26 Svar från #färdtjänst #sll tre stycken

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2017-01-26 10:19 (GMT+01:00)

Till:

Rubrik: Ärendenummer 162884
Hej

Vi har tagit emot ditt brev som handlar om en försenad bil den 20 januari 2017 klockan 15.00.

Vi beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor


Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor

Datum: 2017-01-26 10:26 (GMT+01:00)

Till:

Rubrik: Ärendenummer 162754
Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om allergifordon den 19 januari klockan 15.46.

 

Färdtjänsten beklagar att bilen som kom inte var ett allergifordon.

Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift.

 

 

 

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor


Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor

Datum: 2017-01-26 10:44 (GMT+01:00)

Till:

Rubrik: Ärendenummer 162893
Hej

Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en försenad allergibil den 22 januari klockan 11.02.

Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom den tid som resan var beställd till.

Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen var mer än 20 minuter sen.

 

 

 

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2016-01-25 #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 163301

Beskrivning: Onsdag 25 Januari
Klockan 14.31 Från: Nynäshamn
Till: Biltema , Handen
Bokningsstatus: Inte ännu lagd på bil

SverigeTaxi ring 14.21 och meddelar att man inte har allergifordon men nästa

lediga är i Tyresö om 15 minuter. 15.01 kontaktade resegarantin som då lagt

om resa då SverigeTaxi inte skickat de utlovade fordonet.

Önskar svar: Ja

ATT LEVA MED DOFTÖVERKÄNSLIGHET

Professor och överläkare Eva Millqvist från Sahlgrenska universitetssjukhuset föreläser om hur det är att vara doftöverkänslig och om samhällets ökade doftsättning. Ta del av den senaste forskningen under en timmes föreläsning. ATT LEVA MED DOFTÖVERKÄNSLIGHET Stadshuset, Campusgatan 26 (lokal Dirigenten) 31 januari kl. 19. 00. Fri entré. Ingen föranmälan krävs. Kom doft-, rök-, nöt- och…

via Föreläsning “Att leva med Doftöverkänslighet” — Astma- och Allergiförbundet

2017-01-20 #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 162884

Beskrivning: Fredag 20 Januari
Klockan 15.00
Från: Nynäshamn
Till: Vikingterminalen , Södermalm

Resan mer än 20 minuter se

Önskar svar: Ja