Fares Fares
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=7244843
Jag lyssnade på och det mycket bra program och inte så långdraget.
Eldningsförbud utfärdat i Stockholms län | Länsstyrelsen Stockholm
Titta på ”Förbundschef Jonas Nygren svarar på kritiken kring värvarnas löner” på YouTube
Med anledning av granskningen i media | Hyresgästföreningen
Titta på ”Hyresgästföreningen Framtidsprogrammet 60s 28 maj” på YouTube
https://youtu.be/lDwr3X013eg
Titta på ”Hyr du i andrahand?” på YouTube
Titta på ”Svensk bostadspolitik i EU” på YouTube
Klagomål på färdtjänstresa 2019-05-08 #färdtjänst
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 4440809
Beskrivning: Resan Klockan 17:05, onsdag 8 maj 2019 när taxi och satt mig märker jag att det stinker parfym om chauffören. Vilket gjorde att blev akut sämre i min astma och vid hem komsten hade svårt att ta mig upp till lght. Har blivit nu så pass dålig att man på 1177 rekommendera beställa ambulans så jag kan komma in till akuten snarast.
2019-04-23 Dagens roliga
Svenska IKONER
Jag har just lyssnat på Svenska IKONER som gick idag med Stina Lundberg Dabrowski jag är uppvuxen med Nöjesmaskinen och alla anda hennas intervjuer och kan rekommendera programmet se nedan,
Lunch Påskafton 2019
S
2019-01-05 Frukost
Hyresgästföreningen Nynäshamn
Idag fyller Hyresgästföreningen Nynäshamn 103 år en förening jag haft förmånen att få vara ordförande för. Föreningen kommer börja sitt 104 år med att flytta till nya lokaler, något som jobbat för i nästan fem år.
Det kommer bli ett lyft för föreningen vilken kommer göra oss mer tillgänglig . Jag ser verkligen fram emot flytten och möjligheter den nya lokalen.
Jag vill rikta ett tack till AB Nynäshamnsbostäder som anpassat lokalen efter våra behov.
Vill önska alla ett riktigt Gott Nytt År!
Jonas
Torsdag 29 November Klockan 20.10 #färdtjänst #sverigetaxi
Ärendenummer: 4260946
Torsdag 29 November Klockan 20.10
Från: Arenavägen 55, Johanneshov, Stockholm
Till: XXXXXXXX Nynäshamn, Nynäshamn
Bokningsstatus:
Jag bokade resan utan allergifordon vilket jag fick ångra då chauffören hade badat rakvatten. Men det är inte därför jag skriver till er utan att han hävdade att jag inte hade rätt att få ett kvitto på resan. Han hade kört i sex dagar och har haft färdtjänst i 20 år och aldrig haft problem att få kvitto tidigare. Har det ändrat så vi inte har rätt att få kvitto längre? Han gav mig kvitto då jag kund visa tidigare kvitto. Sedan vill ha vetat varför jag hade färdtjänst eftersom jag inte hade något synligt handikapp. Jag tänkte inte upplysa honom varför jag har färdtjänst.’
SVAR FRÅN FÄRDTJÄNSTEN
Hej
Förare som kör för färdtjänsten ska alltid ge en bra service och ha ett gott bemötande. Att göra som föraren gjorde vid din färdtjänstresa den 29 november kl 20.10 är mycket opassande. Du har givetvis rätt att få kvitto på taxiresan.
Vi ber verkligen om ursäkt för hur du blev bemött av föraren och vi kommer att ta kontakt med ansvarigt taxibolag.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Rökande allegifärdtjänst! – Uppdaterad med svar #sll #stockholm #färdtjänst #taxikurir
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 4200383
Beskrivning:
Måndag 15 Oktober Klockan 18.31
Från: Arenavägen 55, Johanneshov, Stockholm
Till: Nynäshamn
Fordonstyp: Taxi
Eget bruk: Ja
Allergianpassat: Ja
När klev in i bilet luktade det vanilj i bil som doftkullor. När vi åkte en bit säger chuffören att han måste stanna och hämta vatten för han är trörstig och går in i Globen centrum. När kommer ut ställer han sig och rökter fast det ska vara allergifordon! Totalt tar detta nästan 10 minuter. Önskar svar: Ja
Svar från Färdtjänsten
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande om att föraren vid resan 15 oktober kl 18.31 stannade och hämtade vatten samt rökte.
I bilarna som kör för färdtjänsten ska inte lukta starkt av till exempel tvättmedel, parfymer, rakvatten eller doftgranar.
Röklukt ska också undvikas i bilarna. Rökning i bilarna är förbjudet enligt Tobakslagen och förarna får inte röka i närheten av bilen så att det riskerar att komma in röklukt i bilen.
Tack för att du meddelat oss detta. Vi kommer föra det vidare till taxibolaget.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor
Skansen 2018-10-13 #skansen
Jag lagt ut flera rå bilder från mitt besök från den 2018-10-13 klicka här för att se!
Nynäshamns kyrka inne ifrån 2018-09-17 #nynäshamn
Smörgåstårta Mamma 70 år
TaxiKurir skicka doftande allergifordon! #taxikurir #färdtjänst #sll #stockholm
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 4156345
Beskrivning: Onsdag 12 SeptemberKlockan 09.54
Från: Arenavägen 55, Johanneshov, Stockholm
Till: Nynäshamn
Bokningsstatus: Bil är på väg
Chauffören stinker av doft tvål, fast det är allergifordon
Önskar svar: Ja
SverigeTaxi skickat väl inrökt allergifordon! #nynäshamn #sll #sverigetaxi #färdtjänst
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 4156187
Beskrivning: Onsdag 12 Septemberm Klockan 07.10
Från: Nynäshamn
Till: Huddinge Sjh Entré R 2, Fysioterapientrén, Flemingsberg, Huddinge
Bokningsstatus: Bil är på väg
Billen kom som den skulle men chauffören och bilen luktade av gamla cigaretter rök. Både bilen och chauffören hade varit behov av en total sanering. Bilen var beställd som allergifordon! Önskar svar: Ja
Taxi från SverigeTaxi som skulle hämta färdtjänst försvunnit IGEN! #SverigeTaxi #sll #färdtjänst #Stockholm
Kvitto – kundärende
Ärendenummer: 4156011
Beskrivning: Tisdag 11 SeptemberKlockan 16.10
Från: Ingenjörshuset, Malmskillnadsgatan 46, Norrmalm, Stockholm
Till: Arenavägen 55, Johanneshov, Stockholm
Jag fick sms från SverigeTaxi kl 16:10 chauffören skulle ringa när han kom eftersom resan var försenad. När klockan var 16:43 hade ingen chaufför ringt så kom en kompis och hämta mig. Fram till nu 22:04 har ingen chaufför ringt, vad hände med resan?
Önskar svar: Ja
Svar från Färdtjänst 2019-09-12 07:55
Hej
Vi har tagit emot ditt meddelande som handlar om en utebliven bil den 11 september klockan 16.10.
Färdtjänsten beklagar att bilen inte kom som beställt. Efter kontroll kan vi se att resan har blivit kvitterad av ett taxibolag men vi kan tyvärr inte se anledningen till att bilen uteblev. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för att bilen inte kom.
Eftersom du inte har åkt kommer du inte faktureras för resan och ingen resa kommer dras från ditt saldo.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor