2016-12-09 Färdtjänst är resa katastrofen #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 157216

Beskrivning: Fredag 9 Decembera
Klockan 07.35 Från:  Nynäshamn
Till: Handens Sjh Aleris , Handen
SverigeTaxi skickar fram ett icke allergifordon och utifrån hur det gått tidigare fungerar det inte jag tycker inte om att bli sjuk för att de inte klara av att levera tjänsten som man hat avtalat.

Önskar svar: Ja

2016-12-08 Tredje färdtjänst resa som inte fungerar idag! #färdtjänst #sverigetaxi #sll #huddinge

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 157135

Beskrivning:

Torsdag 8 December

Klockan 14.30

Från: Huddinge Sjh Entré R 2 , Flemingsberg

Till: Nynäshamn

SverigeTaxi ringer och meddelar att det inte finns något allergifordon söder om Stockholm inom 90 minuter. Så länge kan jag inte vänta det är oacceptabelt att det inte fungerar längre. Önskar svar: Ja

2016-12-08 Akut sjuk pga färdtjänst #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 157036

Beskrivning: Torsdag 8 December Klockan 11.30

Från: Nynäshamn

Till: Huddinge Sjh Entré R 2 , Flemingsberg

SverigeTaxi skickar fram ett icke allergifordon utan varit kontakt med mig! Dessutom med spolarvätska som luktar starkt så jag problem med astman efter 5 minuter på resan.

Önskar svar: Ja

2016-12-08 Färdtjänst katastrof igen! #färdtjänst #sverigetaxi #sll #haninge

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 156932

Beskrivning: Torsdag 8 December
Klockan 09.20 Från: Handens Sjh Aleris , Handen
Till: , Nynäshamn

Körninge gick ut till bil strax för kl 9 och kl 09.15 ringer SverigeTaxi och meddelar att det inte finns något ledig allergifordon närmsta är ledig om 25 minuter på Huddinge.

Då tvingas jag igen ta bort allergifordon för att komma hem accepterar inte detta och vill veta vilka faktiskt åtgärder som görs för att säkerställa allergifordon finns till mig i framtiden.

Önskar svar: Ja

2016-12-06 Färdtjänst #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn

Hämtade Alexander från skolan idag med färdtjänst eftersom mina knän inte orkar längre, allt fungerade som det ska och jag kom hem också efter att lämnat av honom.

2016-12-05 Färdtjänst #färdtjänst #sverigetaxi #sll #huddinge 

Min resa hem från Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge var 11 minuter sen men var allergifordon 

Dessutom måste chauffören tank för att kunna köra till Nynäshamn.

2016-12-05 Ingen bra början på veckan!

Hittade just ett brev från min ortoped innanför dörren ingen rolig läsning. Gjorde ju en magnetröntgen på vänster knä och det visar på att jag har samma skadad i det knät och man bedömer som det behövs opereras när jag vill. Men inte inte en rad om hur man ska göra med knäskydd som han funderar på byta ut för att kunna skjuta på operation när jag var på besök.

Ska in på rehab idag så jag får väl ta ett samtal med rehabteamet och höra vad de säger.

Kunde ha haft en bättre start på veckan!

2016-12-04 Känner mig inlåst #färdtjänst #sll #nynäshamn 

Hade en fundering på åkt på till Haninge men vågar inte då jag inte kan lita att färdtjänsten fungera som den ska. Under helgen går det ju inga tåg utan det ersättnings buss den vågar inte åka för risken att bli sjuk.

Jag undrar om det någon gång kommer fungera det blir ju bara värre för varje gång landstinget säger att det ska bli bättre.

2016-11-29 Svar från färdtjänst #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2016-11-29 15:14 (GMT+01:00)

Till: 

Rubrik: Ärendenummer 154490, 154719, 154729, 154730 och 155081.

Hej.

Färdtjänsten beklagar de stora problem du har med ditt resande med allergifordon. Vi åter igen påtalat detta för våra avtalsförvaltare och hoppas med det att det kommer bli bättre. Vi har har gett leverantörerna kvalitetsavgifter för de gånger de brustit i att utföra uppdraget till fullo.

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2016-11-29 Är tvungen att ställa in möten pga färdtjänsten tillsvidare! #färdtjänst #sverigetaxi @sllse #nynäshamn #taxikurir #stockholm

Den senaste tiden har jag haft stora problem med mina resor med Färdtjänsten och det spelar ingen roll när och varifrån jag åker.

Det gör att jag tillsvidare måste ställa in att möten och andra åtagande utan för Nynäshamns stad då jag inte vet om jag kan komma hem.

Jag är hemskt ledsen att göra denna drastiskt åtgärd vilket kommer påverka Hyresgästföreningen Nynäshamn, men när jag inte kan veta om jag kan ta mig till och från möten så fungerar det inte.

Jag har vid flera tillfällen påpekat det för Färdtjänsten utan att det blivit någon förändring och till politiker i Nynäshamns Kommun, nu går det inte längre.

Har också haft en mail växling med Astma och Allergiförbundet som svarade att man fått information om att man varit på möte med färdtjänsten som lovat att det skulle bli bättre. Jag vet inte vad Astma och Allergiförbundet lever i för värld som ”tror” på det mär det hela tiden blir sämre. Funderar på om det verkligen är värt att vara medlem om man inte får någon hjälp!

Det går inte och sitta och rulla tummarna och vänta på att det kanske blir bättre!

Det är att jag längre kan vara säker på att komma till mina vårdbesök på Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge skulle mot förmodan komma ditt så är det inte säkert att jag kan komma hem!

Jag har under de 18 år som jag har varit beviljat färdtjänst har jag aldrig tidigare att en chaufförer accepterat körning för att sedan bommat bort den utan att kontakta SverigeTaxi. Detta har under det senaste månadaren inträffat vid 5 tillgällen och det verkar som SverigeTaxi inte märker det. När man efter att väntat i 20 minuter ringer resegarantin och får besked att chauffören bommat körningen, känns rätt tröstlöst. Det är tydligen så att SverigeTaxi inte kan skicka ut körningen till på nytt när chauffören bommat den utan att köra fram.

Jag undrar hur en chaufförer tänker när han bommar en körning och om man är lämpligt att köra taxi. För står inte att man inte har nolltolerans mot denna typ av betende, hade för några dagar sedan ett samtal med en chaufförer som varade att nöter finns det över allt.

Visa på står att det beror på Stockholms läns landsting följt lagstiftningen gällande offentlig upphandling och tagit det bästa budet. Men 99% av de chaufförer som kör allergifordon säger att tjänar lika som för tre år sedan men även mer. När man få frågar varför visa få säger att visa klagar på betalningen får man tillsvar att det finns rötägg och de är högljudda.

Läs mer om min erfarenheter av färdtjänst 

2016-11-28 Färdtjänst som igen gick åthelvete #färdtjänst #sverigetaxi #sll #handen #TAXIKURIR 

​Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 155081

Beskrivning: Måndag 28 November

Klockan 15.40  Från: Handen

Till: Nynäshamn

Efter 20 minuter ringde jag resegaranti och det kontaktade SverigeTaxi som hävdade att man inte hade några bilar Haninge och TAXIKURIR hade samma sak.

Då gick i taket det passerade två SverigeTaxi ledigs. Då ringde resegaranti dem igen då var det att jag skulle ha allergifordon. Jag då föreslog resegarantin att jag kunde åka buss/tåg eller ta bort allergifordon och få åka taxi. Jag börjar tröttna på det alltid är brist på allergifordon det spelar ju ingen roll vart ifrån och när man beställer om man på Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge, Stockholm stad eller i Nynäshamn anntigen ringer man säger att det inte finns eller är det 5 mil i far körningen. Det är som man satt det i system!
Önskar svar: Ja