2016-12-19 Svar från färdtjänsten #färdtjänst #SLL #SVERIGETAXI 

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor <>

Datum: 2016-12-19 09:26 (GMT+01:00)

Till:

Rubrik: Ärendenummer 156932

Hej

Vi har tagit emot ditt e-postmeddelande som handlar om en resa den 8 december 2016 klockan 09:20.

Färdtjänsten beklagar att det inte fanns något allergifordon tillgängligt. Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift för detta.

Ansvariga inom Färdtjänsten har informerats om det inträffade.

 

Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2016-12-16 Trevlig helg!

Nu har jag pratat klart om färdtjänsten och förbereda julen. Det var tydligen en het potatis färdtjänst och politiker min domän har larmet om överbelastning ett par gånger sist när jag tittade var det 453 besök på 10 minuter efter ett inlägg.

Jag har inga planer på ut och resa ihelgen men fortsätter efter den om jag inte fått några svar.

2016-12-16 Äntligen fått kontaktuppgifter till ordf och 1:e vice ordf i färdtjänstberedningen i Stockholm #färdtjänst #sll #nynpol 

Kom i eftermiddags på att jag ju känner Harry Bouveng (M) som sitter i landstinget och han hjälpte mig att få fram kontakt uppgifter till ordföranden och 1:e vice ordförande i färdtjänstberedningen så nu har skickat meddelande om vad. Du kan läsa det här nedan och andra inlägg jag gjort under dagen.

Ska bli intressant att om jag får något svar!

2016-12-16 Skrivelse till Kristoffer Tamsons (M), Fredrik Wallén (KD) och Mikael T. Eriksson (M)  om färdtjänsten #färdtjänst #sll

 

2016-12-16 Försökt nå ordföranden och 1:e vice ordförande för Färdtjänsten men finns inga kontaktuppgifter #färdtjänst #sll #nynpol #KD #M

 

2016-12-16 Skrivelse till Harry Bouveng (M) om färdtjänsten #färdtjänst #sll #nynpol

2016-12-16 Skrivelse till Harry Bouveng (M) om färdtjänsten #färdtjänst #sll #nynpol

​Kom just du sitter ju i fullmäktige. Jag har färdtjänst sedan 18 år och sedan i september är det en ren katastrof har varit tvungen säga från mitt uppdrag i Hyresnämnden i Stockholm eftersom jag inte kan lita på att jag kommer i tid morgon även om jag 2,5 timme innan, för det kanske inte kommer någon. Du representerar den styrande i landstinget och jag lyckad inte hitta kontaktuppgifter till ordförande och 1:e vice ordförande i färdtjänstberedningen på landstingets hemsida.

Jag har under hösten bloggat om mitt färdtjänstresande http://www.korsudden.se/wp/category/fardtjanst/ jag vet inte om kan tycka det acceptabelt hur det fungera nu och se till att berörda får del av det.

2016-12-16 Försökt nå ordföranden och 1:e vice ordförande för Färdtjänsten men finns inga kontaktuppgifter #färdtjänst #sll #nynpol #KD #M

Har under dagen försökt att komma i kontakt med den politiska ledningen i färdtjänstberedningen men på Stockholms läns landsting hemsida går det inte att få fram de till ordförande och 1:e vice ordförande som styr i landstinget.

Man kan undra varför de två saknar uppgift – vågar de inte lyssna på medborgarna och de ska vara folkvalda! 
Ordinarie ledamöter i trafiknämndens färdtjänstberedning – Sll

http://www.sll.se/kontakt/fortroendevalda/trafiknamnden/fardtjanstberedningen/

2016-12-16 Fler med problem med färdtjänst #färdtjänst #sll #Solna

Min mor har också färdtjänst och varit och handlat julklappar hon ringde just förtvivlad man har skickat fram tre bilar och alla bommat ut resan på nästan 8 mil hem. Hon är i Solna och vet inte hur hon ska komma hem syrran försöker hjälpa henne nu!

2016-12-16 Skrivelse till Kristoffer Tamsons (M), Fredrik Wallén (KD) och Mikael T. Eriksson (M)  om färdtjänsten #färdtjänst #sll

​Jag skrive till dig eftersom jag inte kan lita på färdtjänsten längre och varit tvungen att ställa in en massa av mina åtagande bland annat i Hyresnämnden i Stockholm då jag inte vet om jag kan komma i tid och sedan hem igen. Du kan läsa mer om det på min blogg http://www.korsudden.se/wp/category/fardtjanst/ jag beroende av färdtjänsten för att kunna ha ett normalt liv och inte riskera dö pågrund färdtjänsten inte funger.

När man kontaktar färdtjänsten och klagar får man svar att hinner inte svara eftersom jag klagar förmycket för att jag inte får min färdtjänst. Under de 18 år jag haft färdtjänst har aldrig varit med om att få resor bommade det har senaste månaden hänt upprepade gånger.

Uppdaterar 2016-12-16 17:42

2016-12-16 Färdtjänsten är kommunens ansvar enligt lagstiftningen #nynäshamn #färdtjänst #nynpol 

Jag fick en del synpunkter på mitt blogg inlägg om färdtjänsten och Nynäshamns kommun men lagstiftningen säger att färdtjänsten är ett kommunalt ansvar. Sedan är det ju så att man i Stockholmsområdet tecknat avtal där man lagt över det på landstinget.

Då måste kommunen kunna ställa krav på landstinget om invånare inte får den tjänst de har rätt till!
Lag (1997:736) om färdtjänst Svensk författningssamling 1997:1997:736 t.o.m. SFS 2010:1068 – Riksdagen

http://riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-1997736-om-fardtjanst_sfs-1997-736

2016-12-16 Svar från chef för Färdtjänsten!!!!!! #färdtjänst #sll 

​Hej Jonas.

Tack för ditt sms. Jag ser till att diarieföra meddelandet och skickar det vidare till sektion färdtjänst här på trafikförvaltningen.
Med vänlig hälsning

Martin Jägerbert

Kanslichef

Här kan du läsa sms

2016-12-16 SMS till chefen för färdtjänst i Stockholm #färdtjänst #sll 

​Jag har blivit uppmanad av Nynäshamns kommun angående min färdtjänst. Jag har haft färdtjänst i 18 år och som det fungerar nu har jag aldrig varit med om. Jag har allergifordon och måste det för att kunna leva ett något normalt liv. Men kan inte längre lita på att jag får bil vilket har gjort att jag varit tungen ställa in aktiviteter som kräver att jag åker färdtjänst, där ibland så har jag varit tvungen att tacka nej till mitt uppdrag i Hyresnämnden i Stockholm. Efter som jag inte vet om jag kan komma fram eller hem igen.

Jag har varit i kontakt med kundtjänst och får det flesta gånger till svar att man inte hinner svara efter som jag klagar för mycket.

Då är det bara resor där jag inte får allergifordon, bilen är mer än 20 sen eller kanske inte kommer över huvudet något som aldrig tidigare inte varit med om. Den senaste tiden har det blivit allt vanligt och ofta resor över 5 mil.

Jag är inte intresserad att ni debitera bolaget avgifter jag vill att det ska fungera bara. Under hösten har jag bloggat om mitt resande se nedan.

Färdtjänst | Jonas Carlsson – @bojonascarlsson

http://www.korsudden.se/wp/category/fardtjanst/

Svar

2016-12-15 SVAR FRÅN FÄRDTJÄNSTEN #FÄRDTJÄNST #sverigetaxi #sll

Från: Kundservice för färdtjänst och sjukresor 

Datum: 2016-12-15 14:05 (GMT+01:00)

Till: xxxx

Rubrik: Ärendenummer 157036

Hej

Vi har tagit emot ditt  som handlar om en icke allergibil den 8 december klockan 11:30.

Färdtjänsten beklagar att Sverigetaxi skickade fram ett icke anpassat fordon. 

Taxibolaget kommer att få betala en kvalitetsavgift.
 

Vänliga hälsningar

Kundservice för färdtjänst och sjukresor

2016-12-15 Åter sjuk pga färdtjänst #färdtjänst #sll #taxikurir #fittja #astma

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 158546

Beskrivning: Torsdag 15 December
Klockan 09.23
Från: Fittjav 24, Fittja
Till: Nynäshamn

Jag har återigen blivit sjuk pga allergifordon använder spolarvätska som luktar ren glykol, acceptera inte det.

Önskar svar: Ja

2016-12-15 Färdtjänst #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 158299

Beskrivning: Torsdag 15 December
Klockan 07.08 Från: Nynäshamn
Till: Fittjav 24, Fittja
40 minuter sen kom taxin

Önskar svar: Ja

2016-12-13 Färdtjänst #färdtjänst #sverigetaxi #sll #nynäshamn 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 157925

Beskrivning: Tisdag 13 December
Klockan 11.11 Från: Backlurav 26, Nynäshamn
Till: Nynäshamns Församlingsh , Nynäshamn

SverigeTaxi ringer och meddelar att det inte finns något allergifordon i Nynäshamn

för kunna åka tvingas ta bort den igen!

2016-12-12 Färdtjänst #sverigetaxi #färdtjänst #sll #Huddinge 

Min resa från Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge var 20 minuter sen och chauffören var inget så rolig. Det är länge sedan jag råkade ut för det.

2016-12-10 Färdtjänst utan bilkudde för barn.#färdtjänst #taxikurir #sll #stockholm #skansen

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 157550

Beskrivning: Lördag 10 December Klockan 12.34

Från: Skansen Solliden , Djurgården

Till: Nynäshamn

Taxi var 29 minuter sen. Vidare hade syrran 7 åriga son med mig och pratat med er tidigare och fått svar att alla bilar ska bilkudde men bilen som kom saknade den. Fick till svar det var aldrig någon som fråga efter den att den tog så mycke plats. När folk hade varor med sig.

Önskar svar: Ja

2016-12-09 Färdtjänst kom inte! #färdtjänst #sverigetaxi #sll #haninge 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 157476

Beskrivning: Fredag 9 December
Klockan 17.05 Från: Haninge Centrum , Handen
Till: Nynäshamn
Bokningsstatus: Inte ännu lagd på bil

Väntade 20 minuter utan att resan gått ut till ordande sedan transport på annat sätt, kräver att inte bli debiterar för resan.
Om jag ska kunna vistas ute i samhället och lita på era leverantörer lervererar tjänsten som det är vågar jag snart inte ta mig till sjukhus eftersom jag inte kan lita att jag får allergifordon.

Önskar svar: Ja

Fortfarande

2016-12-09 Kom just på SverigeTaxi att fiffla med färdtjänst #sverigetaxi #sll #färdtjänst 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 157286

Beskrivning: Ärendenummer: 157240

Medan jag står och väntar på att bli upphämtad av en bekant kommer ringer en chaufför från SverigeTaxi och undrar vad jag är. Då visade det sig att hade fått uppdraget kl 08:54 men varit i Nynäshamn och tomat upp till Haninge gör att hämta mig. Blir väldigt förvånad över det eftersom man från SverigeTaxi ringt och sagt att man inte skickat npgon bil fast att det på hemsidan står bil på väg.

Eftersom jag inte blivit upphämtad ännu och så tog jag taxi. Men blir väldigt upprörd över att komma på SverigeTaxi att fiffla med färdtjänst och undrar vilka faktiska åtgärder ni ämnar vid taga i ärendet,

Önskar svar: Ja

2016-12-09 Färdtjänst – Vad håller SverigeTaxi på med? #färdtjänst #sverigetaxi #sll #haninge 

Kvitto – kundärende

Ärendenummer: 157240

Beskrivning: Fredag 9 December
Klockan 08.55 Från: Handens Sjh Aleris , Handen
Till: Nynäshamn
Bokningsstatus: Bil är på väg

Kl 08:54 kom det upp att bil är på väg kl 09:01 ringer SverigeTaxi och säger att de inte hittar någon bil och tidigast är 30-40 minuter bort. Frågar varför bilen som först fått körningen inte kom. Då telefonisten rasande och skäler ut mig att jag kan inte se om körningen gått ut. Jag vill veta hur Bokningsstatus fungera nu och hur det kan komma upp att bil är på väg om den inte är det eller vad håller SverigeTaxi på nu är det andra gången på 24 timmar det inträffar.
Nu valde jag lösa resan på annat sätt och hoppas jag inte blir debiterar för resan.

Önskar svar: Ja

Fortsättning