Igår hade jag en katastrofdag när det gäller Färdtjänsten så idag skickat in följande klagomål:
Igår 2 juli 2019 skulle först åka den kl 09:00 Från: Torö Varv, Bryggvägen 10, Torö, Nynäshamn Till: Arenav 55, Johanneshov, Stockholm denna taxi blev en timme försenad eftersom Sverige Taxi inte hade något fordon i Nynäshamn.
Kl 17:30 skulle jag åka från Från: Nynäshamn, Nynäshamn Till: Torö Varv, Bryggv 10, Torö, Nynäshamn fick kl 16:51 sms från Sverige Taxi att bilen skulle bli sen. Klockan 17:50 kontaktade jag Resegarantin som meddelade att Sverige Taxi inte har några fordon i Nynäshamn. Men att de kunde lägga om de så den sökte på alla lediga bilar oss samtliga bolag den resan gick ut 18:04. Efter ha väntat 30 minuter hade systemet inte hittat någon ledig bil, fick boka av resan och ordna den på annat sätt och vill inte bli debiterad för den.