Ärendenummer: 4260946
Torsdag 29 November Klockan 20.10
Från: Arenavägen 55, Johanneshov, Stockholm
Till: XXXXXXXX Nynäshamn, Nynäshamn
Bokningsstatus:
Jag bokade resan utan allergifordon vilket jag fick ångra då chauffören hade badat rakvatten. Men det är inte därför jag skriver till er utan att han hävdade att jag inte hade rätt att få ett kvitto på resan. Han hade kört i sex dagar och har haft färdtjänst i 20 år och aldrig haft problem att få kvitto tidigare. Har det ändrat så vi inte har rätt att få kvitto längre? Han gav mig kvitto då jag kund visa tidigare kvitto. Sedan vill ha vetat varför jag hade färdtjänst eftersom jag inte hade något synligt handikapp. Jag tänkte inte upplysa honom varför jag har färdtjänst.’
SVAR FRÅN FÄRDTJÄNSTEN
Hej
Förare som kör för färdtjänsten ska alltid ge en bra service och ha ett gott bemötande. Att göra som föraren gjorde vid din färdtjänstresa den 29 november kl 20.10 är mycket opassande. Du har givetvis rätt att få kvitto på taxiresan.
Vi ber verkligen om ursäkt för hur du blev bemött av föraren och vi kommer att ta kontakt med ansvarigt taxibolag.
Vänliga hälsningar
Kundservice för färdtjänst och sjukresor